Az MSSz-t 1992-ben öt sörgyártó cég alapította annak érdekében, hogy közös érdekeiket a Szövetség keretein belül juttassák érvényre. Szövetségük egy olyan társadalmi szervezet, amelynek tagjai éles versenyt folytatnak a hazai sörpiacon, ugyanakkor közös érdekeik képviseletére, társadalmi felelősségvállalásuk kifejezésére és a sörkultúra népszerűsítése érdekében együttműködnek a Sörszövetségben. Ennek megfelelően a Szövetségünk hatásköre kibővült az elmúlt években, így az érdekérvényesítés mellett társadalmi programjaink és a sörkultúrát népszerűsítő akciók is fontos szerepet töltenek be a Szövetség mindennapjaiban.

Az MSSz tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Kft., a Carlsberg Hungary Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. (valamint az éves adatok értékeléséhez adatközléssel hozzájáruló Pécsi Sörfőzde Zrt.) Magyarországon értékesített sör mennyisége 6,29 millió hektoliter volt 2018-ban, szemben a 2017-es 6,22 millió hektoliterrel. A hordóban értékesített sör mennyisége a múlt évben elérte az 573 ezer hektolitert, ami 20 ezer hektoliteres emelkedést jelent 2017-hez képest. Ez 3,6 százalékos emelkedést mutat ebben a szegmensben. Az öt vezető sörgyártó a múlt évben a szektorban dolgozók valamivel több mint 85 százalékát, közel 1560 főt foglalkoztattak. Emellett az iparág további 20-25 ezer fő foglalkoztatására nyújt lehetőséget az alapanyag-termelés, a kereskedelem és a vendéglátás révén a nemzetgazdaságban. E munkahelyek túlnyomó többsége a magyar kis- és középvállalati szektorban található.

Az Európai Sörszövetség keretében részt veszünk a söripar európai mozgalmaiban és törekvéseiben. Elkötelezettségünk változatlan: az iparág gazdasági érdekeinek képviselete mellett folytatjuk erőfeszítéseinket a sörgyártás társadalmi elismertségének növeléséért.